Social media wspierają sprzedaż i pozwalają na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki. Mają ogromny potencjał i niosą ze sobą wiele korzyści. Załóż profil firmowy i wykorzystaj wciąż rosnącą popularność social media. Dowiedz się jakich błędów musisz unikać.
Na którym portalu założyć konto firmowe?
Użytkowników samego Facebooka jest około 1,5 mld, Twittera – 500 mln, a LinkedIn – 400 mln. Według danych GlobalWebIndex, przeciętny użytkowników w social media spędza 2 godziny i 19 minut dziennie. Dlaczego nie wykorzystać tego potencjału i nie zareklamować swojej firmy na jednym z popularnych portali społecznościowych? Do wyboru jest wiele opcji, można założyć firmowy profil na Facebooku i zainwestować w posty sponsorowane targetujące do użytkowników o określonym wieku z konkretnymi zainteresowaniami. Można prowadzić konto na Instagramie i komunikować do klientów wykorzystując potencjał zdjęć. Wiele firm przedstawia najważniejsze informacje, dotyczące swojego przedsiębiorstwa, na Twitterze. Coraz bardziej popularny w kontaktach biznesowych staje się również Linkedln. Warto by marki, które swoje produkty kierują do młodych ludzi posiadały Snapchata. Wybierając medium, za pomocą którego chcemy komunikować do swoich klientów, należy zwrócić uwagę na grupę docelową oferowanych produktów i zastanowić się, które media społecznościowe są właśnie do tej grupy skierowane. Zakładanie konta na każdym z portali nie jest prawidłowym rozwiązaniem. Prowadzenie firmowych profili społecznościowych wymaga pracy i zaangażowania. Nie warto inwestować czasu na media, które nie komunikują do klientów firmy.

Pozwól klientowi na komunikację z Twoją firmą
Social media to ważne narzędzie w budowaniu świadomości marki, pozwalają na szybkie dotarcie z informacją do klienta, ale również na kontakt konsumenta z marką. Kiedy klient ma możliwość np. za pomocą aplikacji Messenger skontaktować się ze sklepem internetowym, w którym kupił buty, tak samo jak codziennie kontaktuje się ze swoimi znajomymi, czuje że firma opiekuje się nim i zależy jej na dobrym i szybkim kontakcie. Taka firma robi ukłon w stronę swojego kontrahenta. Tworzy pozytywne doświadczenia danej osoby z marką i tym samym zachęca do kolejnych zakupów. Dzięki temu, że firma posiada profil w mediach społecznościowych, użytkownicy mogą udostępniać zdjęcia produktów, ważne komunikaty i informacje dotyczące marki czy utożsamiać się z ideami, które ona wyznaje. Social media pozwalają wejść w dialog z klientem, poznać jego oczekiwania, zniwelować błędy firmy. Usprawniają obustronną komunikację i umożliwiają marce wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta.
Uważaj na to jak prowadzisz konto biznesowe na Facebooku
Założenie konta na portalach społecznościowych jest dziecinnie proste. Jednak jego właściwe prowadzenie wymaga zaangażowania i kreatywności. Pierwszą kwestią jest ochrona danych firmowych – pamiętaj by nie ujawniać za wiele. Konkurencja na pewno obserwuje profil Twojej firmy. Ważnym punktem jest też nieestetyczne prowadzenie konta, używane zdjęcia czy filmy powinny być interesujące dla odbiorcy, a tematyka ich związana z profilem firmy – nie każdy może sobie pozwolić na wklejanie na firmowego Facebooka zdjęć uroczych kotków czy tekstów w stylu “piątek, piąteczek, piątunio”. Na tym ewidentnie cierpi wizerunek przedsiębiorstwa. Poza tym bardzo istotne jest to, by konto było aktualizowane regularnie. Jeśli ostatni wpis jest sprzed kilku tygodni, według przeciętnego użytkownika Facebooka firma już nie istnieje, więc nie odezwie się do niej. Pamiętaj, że media społecznościowe to nie tylko jednostronna komunikacja, profile umożliwiają klientom wysyłanie wiadomości i pisanie komentarzy – zadbaj by miał kto na nie odpowiadać. Klienci oczekują szybkich i rzetelnych komunikatów.
W dużych firmach w działach marketingu do prowadzenia profili społecznościowych są przydzieleni konkretni specjaliści. Ze względu na szereg korzyści, które niesie ze sobą konto w social mediach warto zainwestować w wizerunek firmy i zadbać o zatrudnienie osoby, która zaopiekuje się firmowym Facebookiem czy Twitterem. Polecamy również naszą GorillaEkipę, która profesjonalnie zajmuje się firmowymi social media i na pewno dobrze doradzi w tej kwestii.
Potrzebujesz więcej informacji? Skorzystaj z naszego doświadczenia!