Wyszukiwarka Googla bardzo ceni sobie strony bogate w angażujące treści, które w dodatku są często aktualizowane. Ale blog firmowy, nie tylko zwiększa potencjał SEO strony, ma również wiele innych zalet. Koniecznie sprawdź jakie!
Podaruj świeży content Googlowi
Google uwielbia aktualizowane treści na www, dzięki nim pozycjonuje Twoją stronę wyżej, co w rezultacie pozwala łatwiej znaleźć witrynę Twojej firmy potencjalnemu klientowi. Gdzie wrzucać różne informacje, nowości, które dzieją się w firmie, wydarzenia i akcje, w których biorą udział pracownicy, jak nie na bloga? Blog ożywia stronę www. Gdy wpisy umieszczane są regularnie dajemy sygnał Googlowi, że działamy i rozwijamy się. A oto przecież chodzi!
Zdobądź nowe linki dla strony
Na blogu powinny znajdować się ciekawe i atrakcyjne treści, które najlepiej by były również odpowiedziami na pytania i wątpliwości klientów. To pozwala na pozyskanie linków. Co to znaczy? Ludzie bardzo często polecają interesujące ich wpisy i informacje na Facebooku czy Twitterze, a gdy polecają potencjał naszego artykułu rośnie, a jak artykułu to i całej strony! Pamiętaj, że im ciekawsza treść, tym więcej poleceń.
Zadbaj o angażujące treści
Content, cały wsad na www jest bardzo ważny. To on sprzedaje. Zadbaj o to, by teksty na stronie były spójne i wartościowe. Zastanów się o czym będzie chciał przeczytać klient odwiedzający Twoją witrynę i właśnie to na niej umieść. Nie zapominaj też o pozycjonowaniu, Google sprawdza o czym piszesz na stronie i pod tym względem wyświetla ją w swojej wyszukiwarce.
Zwiększ potencjał SEO swojej www
Wiesz co to znaczy “długi ogon” w marketingu? Tak właśnie – chodzi o długie frazy kluczowe! Są to zapytania, które klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce, ale są dłuższe niż główne frazy dla strony. Podam przykład: zamiast krótkiej frazy “smaczne banany” klient może wyszukać w Internecie: “kupię smaczne banany we Wrocławiu”. Rozumiesz? Ja taaaak. Kolejny przykład: “dieta odchudzająca” i długa fraza: “skuteczna i prosta dieta odchudzająca dla kobiet”. Odpowiednia optymalizacja wpisów pozwala stworzyć ten długi ogon. A jak masz długi ogon możesz wiele! Google Cię lubi, nowi klienci znajdują, interes się kręci.
Bądź bliżej potencjalnego klienta
Blog firmowy ma jeszcze inne zalety. Pozwala na zbliżenie się firmy do klienta. Na swojej stronie możesz prezentować wartości, którymi marka się kieruje, możesz budować więź z klientem uchylając mu rąbka tajemnicy pisząc o tym, jak wygląda codzienna praca u was w biurze. Możesz wreszcie komunikować o nowościach w usługach i produktach, które oferujesz. To Twoje miejsce w Sieci. Nie od dziś wiadomo, że klienci podejmują decyzje zakupowe, biorąc pod uwagę informacje znalezione w Internecie. Możesz pomóc im w uzyskaniu rzetelnych informacji o Twoich produktach, pisząc o nich właśnie na blogu. To Ty decydujesz, co przeczyta klient o tych bananach, które sprzedajesz czy efektach diety, którą oferujesz. Zadbaj o właściwe komunikaty na temat swoich produktów i usług.
Blog działa latami
Jeśli odpowiednio dobierzesz treści do danej branży, stworzysz cykl artykułów tematycznych, które naprawdę będą wartościowe, Twoja firma będzie czerpała korzyści z bloga przez długi czas. Wyczerpujące i ciekawe materiały na pewno są pożądane przez internautów. Dobrze przygotowany i zoptymalizowany blog, będzie przyciągał potencjalnych klientów, nawet jeśli przez chwilę zrobisz przerwę w jego aktualizowaniu. Dobrze prowadzony blog pomaga zdobywać subskrypcje, powiększać listę zapisanych do newslettera czy zwiększać zasięgi w social mediach.
Już wiesz po co Ci blog firmowy? Dlaczego warto by firma tworzyła swój content? Blog buduje autentyczność Twojego biznesu. I dla Googla i dla klientów. Wykorzystaj swoje miejsce w Sieci. A jeśli nie wiesz od czego zacząć zgłoś się do nas!